Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Virtueel Marktplein

In de afgelopen jaren is het bij elkaar brengen én verbinden van mensen erg veranderd. Vergaderingen, presentaties, seminars en ook vrijmibo's verliepen vooral via applicaties als Zoom, Google Meet, Microsoft Teams of andere soortgelijk online platformen. Er wordt meer dan ooit gezocht naar online oplossingen om mensen met elkaar te verbinden.

Wij kregen van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid de vraag of we hen konden helpen bij het organiseren van een online markt. Een markt waar werkzoekenden op een digitale manier gewoon 'binnen kunnen lopen' en kunnen aansluiten bij verschillende online sessies. De werkzoekende kan hierdoor eenvoudig digitaal kennismaken van een breed aanbod van re-integratiebureaus, bedrijven en andere instellingen.

  • UX- en webdesign
  • Laravel Framework
Online oplossingen om met elkaar te kunnen communiceren kennen we uiteraard. Maar hoe ga je dit bij elkaar brengen op één platform zodat meerdere personen in een periode kennis kunnen maken met meerdere organisaties? En is het platform ook marketingtechnisch in te zetten zodat je vooraf de markt al kunt promoten? Een échte oplossing hiervoor bestond nog niet.
 

Aan de slag dus!

 
We ontwikkelden een platform op basis van Laravel Nova waarmee Dienst SoZaWe verschillende online markten kan organiseren. In het beheersysteem kunnen markten worden aangemaakt en kunnen organisaties worden toegevoegd en voorzien van de nodige informatie.
 
Per markt wordt er automatisch een eigen (aanpasbare) URL gegenereerd. Als de gebruiker op de URL klikt, komt deze op een welkomstpagina terecht waarop eventueel een timer wordt getoond totdat het evenement begint. Groot voordeel is dat voorafgaand aan de markt de URL gedeeld én dus gepromoot kan worden.

Een gebruiksvriendelijk, overzichtelijk platform en zeer eenvoudig te beheren zonder vereiste ICT-kennis.

Niels van der Linden
Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Digitaal kennismaken 

Zodra het evenement is begonnen komt de gebruiker via de welkomstpagina terecht op een overzichtspagina met de gekoppelde bedrijven. Per afzonderlijk bedrijf is een agenda in te stellen waarbij wordt aangegeven wanneer zij online zijn met een openbare Google Meet, Zoom of Microsoft Meet videocall. De pagina geeft een handig en duidelijk overzicht van sessies die op dat moment lopen of aankomende sessies.
 
Zodra de aanvangstijd is verstreken hebben alle bezoekers de mogelijkheid om aan te sluiten in de videocall. Bezoekers kunnen op iede moment weer uit de videocall stappen en in een andere beschikbare videocall stappen. Easy as that!
chevron-down