Ledenportaal/Clubly
VM Group
Rijplaten, draglineschotten of bouwhekken nodig? Eén telefoontje en VM Group maakt het veilig en snel voor mekaar. Alles in één keer geregeld. Een maatwerk website maken voor een partij wiens product voor haar klanten/eindgebruikers vaak een 'bijzaak' is.
Iemand die rijplaten of draglineschotten wil bestellen, wil dat graag snel én simpel kunnen doen. Zonder poespas en erop vertrouwen dat alles geregeld wordt. Een website met goede informatievoorziening en een efficiënte bestelmethode voor de producten. Voor ons zeker geen bijzaak!
Het project is aangevlogen met diverse partners van Skeps. Samen met Mount (propositie), Travyk (SEO-werkzaamheden), Mindweb (conversie-optimalisatie) en natuurlijk opdrachtgever VM Group zijn we de realisatie van de website gestart vanuit diverse disciplines met ieder hun eigen specifieke wensen.
Waar Mount focuste op de controle van het design in combinatie met de bestaande propositie/branding had Travyk de focus op de SEO-technische uitwerking van de website. Want een nieuwe website moet natuurlijk ook voldoen aan de nieuwste SEO-trends en -technieken. Ook dient de oude website natuurlijk vlekkeloos overgaan in de nieuwe website zonder dat dit ten koste gaat van de bestaande online vindbaarheid.
Mindweb hield zich vooral bezig met de conversie-optimalisatie en analyse van het gedrag van de bezoeker. Welke content toon je de bezoeker en wanneer laat je bepaalde call to actions zien? Allemaal vraagstukken die samen met Mindweb werden besproken.
Allemaal partijen met hun eigen wensen. Samen met de andere partijen zijn we gekomen tot een nieuw UX design en hebben vervolgens de technische realisatie en contentvulling van de website op ons genomen.
Het resultaat is een conversiegerichte website, op basis van Directus CMS, waarbij alles gericht is op het voorzien van informatie van de producten en uiteraard het snel en eenvoudig kunnen bestellen van de producten. Een afwisselende website, met uniek responsive webdesign, met eigen afbeeldingen en cases (om het bewijs te kunnen laten zien) en waarop product- en leverinformatie wordt getoond in combinatie met de juiste call to actions.
We hebben rekening gehouden met diverse zaken aangaande een juiste SEO-structuur. Naast het redirect-traject hebben we in samenwerking met Travyk de juiste paginastructuur (zoals Google deze graag ziet) opgezet en technische wijzigingen doorgevoerd. Hierbij valt te denken aan het juiste gebruik van href langs, de juiste multilanguage structuur, structured data en microdata.
Na livegang van de nieuwe headless website zijn de bezoekersaantallen omhoog geschoten. De website wordt nog beter geïndexeerd en hierdoor dus nog beter gevonden, mede door een enorm toegenomen pagespeed. Het gevolg: een daadwerkelijke verhoging van het aantal binnenkomende leads én opdrachten voor VM Group. Klant blij, wij blij! — Voor mekaar!